Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΠΟ ΦΕΤΟΣ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Έπειτα από τις ανακοινώσεις του Δ. Ρέππα για...γραπτά τεστ και συνέντευξη στους δημοσίους υπαλλήλους, η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου ξεκαθάρισε ότι οι εξετάσεις αφορούν και τους εκπαιδευτικούς:

«Ολοι θέλουμε την αξιολόγηση, με όποιον μιλήσετε στην ελληνική κοινωνία, με όποιον καθηγητή μιλήσετε, με όποιον δάσκαλο μιλήσετε, λέει δεν γίνεται να μην αξιολογούμε πλέον. Θα εφαρμοστεί ο νόμος όχι βάζοντας αστυνομικούς και πυροβολώντας τα σχολεία. Ολα τα πράγματα εξελίσσονται και αυτή είναι η τέχνη της πολιτικής. Να κάνεις τη μεγάλη τομή, να πείθεις, να βρίσκεις συμμάχους, να υλοποιείς αυτό που χρειάζεται χωρίς να δημιουργείς βίαιες αντιπαραθέσεις χωρίς όρια.

Φέτος θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά, γιατί όσοι καθηγητές και δάσκαλοι δεν συμμετέχουν δεν θα μπορούν να έχουν καμία εξέλιξη», είπε χαρακτηριστικά μιλώντας προχθές στην εκδήλωση «Για την Ελλάδα, τώρα». Μάλιστα η κ. Διαμαντοπούλου επιτέθηκε εναντίον όσων επιχείρησαν πέρυσι να εμποδίσουν και να περιορίσουν τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, παρότι βρίσκονταν σε εθελοντική φάση: «Επί 34 χρόνια δεν έχει αξιολογηθεί δάσκαλος και καθηγητής σε αυτή τη χώρα. Ξεκινήσαμε την αξιολόγηση στα σχολεία, έτσι γίνεται σε όλο τον κόσμο. Πρώτα η αξιολόγηση του σχολείου και μετά η αξιολόγηση του δασκάλου. Είπα τον πρώτο χρόνο εθελοντικά, τον δεύτερο υποχρεωτικά. Δήλωσαν μερικές χιλιάδες σχολεία μέσα σε μία εβδομάδα. Μπήκαν μέσα στα σχολεία με ξύλα, με ρόπαλα, χτύπησαν καθηγητές, έβαλαν μέχρι και φωτιές. Τα χιλιάδες σχολεία μέσα σε μία εβδομάδα έγιναν 500. Δεν υπήρξε μια ανακοίνωση κόμματος, μια διαμαρτυρία από την τοπική κοινωνία».

Η ακριβής διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δεν έχει ακόμα διασαφηνιστεί, όπως και οι επιπτώσεις που θα έχει πιθανή αρνητική αξιολόγηση και τα οφέλη που θα επιφέρει η θετική. Σύμφωνα με τον σχετικό νόμο πάντως, για τους νεοδιορίστους αρνητική κρίση τα πρώτα δύο χρόνια μπορεί να έχει ως επίπτωση ακόµα και απoµάκρυνσή τους. Επίσης η αυτοαξιολόγηση προβλέπεται να εφαρμοστεί από φέτος σε όλα τα σχολεία.

Οι μαθητες. Ανάμεσα στα κριτήρια που ήδη προβλέπονται στην αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι και η πορεία των μαθητών τους: φοίτηση, επίδοση, διαρροή, ατομική - συναισθηματική - κοινωνική ανάπτυξη, ατομικές και ομαδικές εργασίες, ποσοστό τήρησης του ωρολογίου προγράμματος και ύλης που διδάχθηκε, μετεγγραφές από και προς το σχολείο, μαθητές που σημειώνουν υψηλά ποσοστά επιτυχίας στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κ.ά.

Στη συνολικότερη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης υπάρχουν πέντε συγκεκριμένα πεδία που εξετάζονται για να αξιολογηθούν τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί τους: Μέσα και Πόροι, Οργάνωση και Διοίκηση Σχολείου, Κλίμα και Σχέσεις, Εκπαιδευτικές Διαδικασίες και Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα.

Στο τελευταίο πεδίο, που αφορά ιδίως τους εκπαιδευτικούς, αποτιµάται επίσης η πολιτική του σχολείου για την παρακολούθηση της φοίτησης των µαθητών και την αντιµετώπιση πιθανών προβληµάτων φοίτησης και διαρροής.

Επίσης εκτιµάται η εικόνα του σχολείου ως προς τις επιδόσεις των µαθητών του σε σχέση µε τους στόχους που θα τεθούν στο πρόγραμμα σπουδών.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Nίκος Μάστορας
alfavita.gr

Read more »

Τα φαινόμενα υποσιτισμού των μαθητών πληθαίνουν επικίνδυνα

Δραματικές είναι οι συνέπειες της «Μνημονιακής» πολιτικής…
 
 Οι συνέπειες της Μνημονιακής κυβερνητικής πολιτικής της λιτότητας χτυπούν και τους μαθητές. Καθημερινά πολλαπλασιάζονται τα κρούσματα λιποθυμιών μαθητών λόγω του υποσιτισμού τους. Η ελληνική οικογένεια αδυνατεί να θρέψει τα παιδιά της.

 Η ανεργία, η ακρίβεια, η φτώχεια οδηγούν σε δραματική συρρίκνωση του οικογενειακού εισοδήματος με αποτέλεσμα παιδιά να πεινούν, να μην έχουν δυνατότητα να αγοράσουν κολατσιό, η υπόδηση και η ένδυσή τους να είναι φθαρμένη και να μην έχουν την οικονομική δυνατότητα συμμετοχής σε εκπαιδευτικές επισκέψεις.

Καθημερινά εκπαιδευτικοί συναντούν την εικόνα εξαθλιωμένων παιδιών και γονιών που ζουν στην ανέχεια. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 87,7% των ελληνικών οικογενειών αδυνατεί να καλύψει τις υποχρεώσεις του. Η κοινωνική κατάρρευση παίρνει επικίνδυνες διαστάσεις…

Η κ. Διαμαντοπούλου (γνήσιος εκφραστής της αντιλαϊκής πολιτικής) διέψευδε μέχρι και πριν λίγο καιρό την ύπαρξη αυτών των φαινομένων. Τώρα, για επικοινωνιακούς λόγους, μιλούν για παροχή κουπονιών σίτισης ύψους 2 – 3 ευρώ, δηλαδή χορηγούν ασπιρίνη για να γιατρέψουν βαριά αρρώστια!

Η αδιέξοδη πολιτική της κυβέρνησης φέρνει την πείνα στα σχολεία και αναβιώνει σκηνές εξαθλίωσης και οπισθοδρόμησης που έζησε ο λαός μας στην περίοδο της Κατοχής!    

Ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΠΤΔΕ καλούμε:

 
•    Την Κυβέρνηση να αλλάξει πολιτική. Ο λαός μας δεν αντέχει άλλη λιτότητα. Τα παιδιά είναι θύματα αυτών των πολιτικών.
•    Την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ασχοληθεί με το πρόβλημα του υποσιτισμού των μαθητών και να μην το κρύβει «κάτω από το χαλί»!
•    Να συνεργαστούν γονείς, εκπαιδευτικοί, Τοπική Αυτοδιοίκηση προκειμένου να αντιμετωπίσουμε με αλληλεγγύη και ανθρωπιά την πείνα και την εξαθλίωση.
Read more »

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

Αναβλήθηκε η δικάσιμος στο ΣτΕ για το νέο νόμο για τα ΑΕΙ

Αναβλήθηκε για τις 2 Μαρτίου η συζήτηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή των πανεπιστημίων κατά του νέου  νόμου πλαισίου.
Η  δικάσιμος ήταν προγραμματισμένη για τις 3 Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos η δικάσιμος αναβλήθηκε επειδή ο εισηγητής του ανωτάτου δικαστηρίου  επί της προσφυγής  δεν είναι  έτοιμος.
Read more »

Οι τρεις Ιεράρχες και η Ελληνική Παιδεία

Η σημερινή ημέρα 30/1 έχει καθιερωθεί ως η πιο λαμπρή γιορτή των γραμμάτων και της παιδείας. Η ορθόδοξη εκκλησία τιμά την μέρα αυτή τους τρεις Ιεράρχες για την προσφορά τους στα ελληνικά γράμματα. Ως Τρεις Ιεράρχες αναφέρονται οι τρεις επιφανείς άγιοι και θεολόγοι της χριστιανικής θρησκείας, προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Βασίλειος ο Μέγας και ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός ή Γρηγόριος ο Θεολόγος.



Read more »

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

Ανακοινώσεις μαθήματος «Σχολικά εγχειρίδια» και Σεμιναρίου: «Αξίες και Αξιακά συστήματα».Διδάσκων: Καραγιώργος Δημήτρης.

ΠΑΡΑΔΟΣΗ:     σχολικά εγχειρίδια

Διδάσκων: Καραγιώργος Δημήτρης

Ερωτήσεις Εξεταστέας Ύλης

1.    Ορισμός του Αναλυτικού Προγράμματος.
2.    Ο ρόλος και ο συμβολισμός του σχολικού βιβλίου.
3.    Τι εννοούμε  με το πρόταγμα: «τα σχολικά βιβλία οφείλουν να εμπεριέχουν ό,τι υπαγορεύει η επιστημονική έρευνα»;
4.    Τι εννοεί το πρόταγμα: «το αναλυτικό πρόγραμμα οφείλει να συνοψίζει τη συλλογική συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας, σε ό,τι αφορά στο σκοπό και τους στόχους του»;
5.    Ιστορικά, ποια  βιβλία ή συγγράμματα αξιοποιήθηκαν σαν σχολικά εγχειρίδια, στα πρώτα σχολεία του νεοελληνικού κράτους;
6.    Γιατί «νοιάζεται» η εξουσία για τα σχολικά βιβλία;
7.    Ορισμός «λανθάνοντος» αναλυτικού προγράμματος.
8.    Κάποια/ος που γνωρίζει Λατινικά, μπορεί να μου εξηγήσει τι εννοεί ο Βολτέρος με τον ορισμό του έργου τέχνη ως «natura plus homo”;
9.    Που έγκειται η σημαντικότητα του «πολλαπλού βιβλίου», από το «μοναδικό βιβλίο» και γιατί τόσος θόρυβος περί αυτά;
10.    Πότε πρωτοθεσμίστηκε το «πολλαπλό» σχολικό βιβλίο, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;
11.    Μπορεί το σχολικό βιβλίο να λειτουργήσει ως φορέας κοινωνικής αλλαγής, και με ποιο τρόπο;
12.    Ποιος οφείλει να είναι ο ρόλος του σχολικού εγχειριδίου στη μαθησιακή διαδικασία ;
13.    Θεωρείτε πως με την τηλεδιδασκαλία - μάθηση, τους διαδραστικούς πίνακες και τα λοιπά παραφερνάλια της «πολυμεσικής» τεχνολογίας, απαξιώνεται ο ρόλος του σχολικού βιβλίου;
14.    Τι εννοείται με τη φράση: «η εικόνα ενσαρκώνει ρητά και άρρητα ή λανθάνοντα νοήματα ενός προτάγματος»;
15.    Τι εννοούμε με τον όρο «σταθμισμένη» γνώση;
16.    Ποια είναι τα συνήθη «προβλήματα» με τις ιστορικές εικονογραφήσεις;
17.    Πώς θα συνοψίζατε και θα αντιδιαστέλλατε την «συντηρητική», από τη «φιλελεύθερη» πολιτική για τα σχολικά εγχειρίδια;
18.    Πώς λειτουργεί «κοινωνικοποιητικά» το σχολικό βιβλίο;
19.    Πώς θα ορίζατε τον εικονικό αλφαβητισμό;
20.    Γιατί μια εικόνα είναι «χίλιες λέξεις»;
21.    Η εικόνα που «συμπληρώνει» το κείμενο, οφείλει να βοηθά στη συμπλήρωση και αφομοίωση του κειμένου ή στην υπέρβασή του;
22.    Τι εννοείται με τη ρήση: «το κείμενο νοηματοδοτεί στάσεις και πεποιθήσεις ενός προσώπου ή μιας κοινωνίας;
23.    Το σχολικό βιβλίο οφείλει να εμπεριέχει κοινωνικές αναπαραστάσεις που βιώνει το παιδί στην καθημερινή του ζωή, ή να του προσφέρει ερεθίσματα για την υπέρβαση της «ασχήμιας της ζωής» (ρατσισμό, σεξισμό, ξενοφοβία, στερεοτυπική προσέγγιση κοινωνικών θεμάτων, κ.λπ.;
24.    Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας «αποτελεσματικής εικόνας» στο σχολικό βιβλίο;
25.    Ποιος, και γιατί, «νομιμοποιείται» να εκφράζει τη συλλογική συνείδηση του ελληνικού λαού, σε ό,τι αφορά στους: σκοπό, στόχους και περιεχόμενα του αναλυτικού προγράμματος;
26.    Ποιες είναι οι συναισθηματικές και ενσυναισθητικές προϋποθέσεις του μαθητή για την ανάγνωση και κατανόηση μιας απεικόνισης, στο σχολικό βιβλίο;
27.    Μπορεί να αξιοποιηθεί «έντιμα» μια εικόνα στο μάθημα της Ιστορίας;
28.    Οι άνθρωποι έγραψαν, μίλησαν ή ζωγράφισαν πρώτα; Κάποια παραδείγματα;
29.    Μπορεί, ένα έργο τέχνης, να θεωρηθεί «αξιόπιστη πηγή» στο μάθημα της Ιστορίας και ποια προβλήματα, συνήθως, προκύπτουν από τη αξιοποίησή του;
30.    Τι εννοείται με το φράση: «η μάθηση που πραγματοποιείται μέσω της τέχνης είναι «λυτρωτική»;


 Καλή διασκέδαση, γιατί πρέπει να παίζετε παιδευόμενοι…

Η εξέταση θα είναι προφορική, στο γραφείο του διδάσκοντα,
 την Πέμπτη 9 – 2 – 2012, και ώρες 09:00 - 15:00 .

Όσες /οι έχουν απαλλακτικές εργασίες, παρακαλούνται να τις καταθέσουν προσωπικά στο διδάσκοντα, είτε την ημέρα της εξέτασης ή τις ακόλουθες ημερομηνίες:

 Δευτέρα, 30 – 1 – 12, Τετάρτη 1 – 2 – 12, Παρασκευή, 3 – 2 – 12
και Δευτέρα 6 – 2 – 12, ώρες: 10:00 – 14:00.
Read more »

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

Ίμια 1996: Τιμή και Δόξα στους ΠΡΟΔΟΜΕΝΟΥΣ ΗΡΩΕΣ...

 
Τιμή και δόξα σε αυτούς που θυσίασαν ό,τι πολυτιμότερο είχαν στο βωμό της πατρίδας. Την ίδια τους τη ζωή. Σε αυτούς που πίστεψαν σε πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια, ιδανικά, ήθη, έθιμα, θεσμούς και αξίες.

Σε αυτούς που μοιραστήκαμε μαζί τις ίδιες χαρές, τις ίδιες λύπες, ανησυχίες, τα ίδια ξενύχτια, σε αυτούς που φλερτάραμε μαζί τον κίνδυνο, που υπερβάλλαμε τον εαυτό μας και θυσιάσαμε τα νιάτα μας. Σε όλους αυτούς που μέσα στην καρδιά μας έκαιγε η ίδια σπίθα. Σε όλους αυτούς που κοιμόμασταν και ξυπνάγαμε με τα ίδια όνειρα και τις ίδιες προσδοκίες.

Σε όλους αυτούς που οργώσαμε μαζί θάλασσες, ουρανούς και κάθε σπιθαμή της Ελληνικής γης, ταξιδέψαμε, καταδυθήκαμε και πετάξαμε μαζί και που φουσκώναμε από υπερηφάνεια κάθε φορά που φορούσαμε την Ελληνική σημαία στο μπράτσο…

Σε όλους αυτούς που ήταν μαζί μας στον καθημερινό πόλεμο (μεταφορικά ή κυριολεκτικά) για την Πατρίδα και τα σύμβολά της, την Ελευθερία και πάνω απ’ όλα για το αύριο των παιδιών μας… Που ποτέ δε σκύψανε και ποτέ δεν προσκυνήσανε κανέναν. Δε θέλανε πλούτη και «μεγάλη ζωή». Θέλανε ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ και πιστέψανε σε αυτά.

Σε όλους αυτούς που τους αποκαλούν «αυτιστικά μέλη συντεχνίας» εκείνοι που με την ίδια ευκολία αποκαλούν την Ελληνική μας Σημαία «πανί». Σε αυτούς που χαρακτηρίζουν «δημοσίους υπαλλήλους», ξεχνώντας όμως ότι είναι οι πιο κακοπληρωμένοι, αφοσιωμένοι στα πιστεύω τους (χωρίς ωράρια και 8ωρα), και με τις χειρότερες συνθήκες εργασίας «εργαζόμενοι»…

Σε όλους όσους υπηρέτησαν αυτό που αρκετοί πολιτικοί, επιφανή πρόσωπα και δημοσιολογούντες προσπαθούν με κάθε θεμιτό και αθέμιτο τρόπο και μέσο να αποφύγουν… Σε αυτούς που άκουσαν να ευχαριστεί ο ίδιος ο Πρωθυπουργός τους Αμερικάνους, αλλά όχι εκείνους που έχυσαν το αίμα τους για την πατρίδα…

Σε αυτούς που ενώ ήταν μαζί μας, δίπλα μας, ξαφνικά σε μια στιγμή έκαναν το μεγάλο βήμα προς την αιωνιότητα… Δεν έχει σημασία εάν ήταν στα Υποβρύχια ή σε φρεγάτες, πιλότοι ή μηχανικοί, βατραχάνθρωποι, χειριστές πυραύλων ή πυροβόλων ή απλοί τυφεκιοφόροι…

Όλοι είχαν τον ίδιο σκοπό. Δεν έχει καν σημασία εάν ήταν Στρατηγοί, Κελευστές ή Σμηνίτες… Δεν έχει καθόλου σημασία αν λέγονταν

ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ,
ΒΛΑΧΑΚΟΣ,
ΓΙΑΛΩΨΟΣ,
ΣΤΡΑΤΑΚΙΑΣ,
ΠΟΛΥΧΡΟΝΑΚΗΣ,
ΠΑΡΟΥΣΗΣ,
ΚΟΚΚΙΝΗΣ,
ΑΣΠΡΟΓΕΡΑΚΑΣ,
ΜΑΥΡΟΓΙΩΡΓΟΣ,
ΗΛΙΑΚΗΣ,
ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ ή
ΜΠΑΛΑΤΣΟΥΚΑΣ.

Αν ακόμα - ακόμα λέγονταν Γιώργος, Κώστας, Νίκος, Δημήτρης, Γιάννης ή Μιχάλης… Είναι μόνο λίγοι από τους γνωστούς ήρωες. Υπάρχουν και τόσοι άλλοι άγνωστοι όμως που ήταν και αυτοί αδέλφια μας… Υπάρχουν και ζωντανοί – νεκροί που βιώνουν τον πόνο και την πικρία της τιμωρίας αυτού που αγάπησαν και τίμησαν…

Σε αυτούς που έδωσαν την ίδια τους τη ζωή για να ατενίζουμε το απέραντο γαλάζιο των Ελληνικών θαλασσών και τα Άγια χώματα που πολέμησαν και σκοτώθηκαν οι πρόγονοί μας, με σκοπό μια χώρα ΕΛΕΥΘΕΡΗ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ, που σέβεται και εκτιμά τα ανθρώπινα δικαιώματα στο πρόσωπο της κάθε ζώσας ψυχής, αλλά πρώτα και πάνω απ’ όλα είναι ΕΛΛΑΔΑ… Είναι ακόμα μαζί μας και μας εμπνέουν.

Μας καθοδηγούν και μας καθησυχάζουν ότι όσο υπάρχουν ακόμα τέτοιες ψυχές, η Ελλάδα δεν κινδυνεύει… Μας φωτίζουν με το παράδειγμά τους… Ας αφήσουμε ένα δάκρυ να κυλήσει για όλους αυτούς… Ας αφήσουμε την Ελλάδα να μπολιάσει την καρδιά και το «είναι» μας.
Ας γίνουν ο φάρος που θα μας δείχνει το δρόμο στο σκοτάδι και στα δύσκολα...

Να περνάτε καλά αδέλφια εκεί πάνω και να είστε σίγουροι ότι εμείς που μείναμε πίσω, θα κρατάμε την Ελληνική σημαία ψηλά…
Το Αιγαίο για πάντα θα είναι Ελληνικό για να καμαρώνετε από ψηλά που βρίσκεστε, το απέραντο γαλάζιο του και τον χρυσαφένιο ήλιο να λαμπυρίζει πάνω στα κύματά του…

Δε θα αφήσουμε σταγόνα του να φύγει από τον αέρα και σύννεφο να ρίξει τη βροχή από τους υδρατμούς του αλλού…!
Και εμείς που προλάβαμε και «φύγαμε» όρθιοι πριν τα 55 χρόνια μας, δεν είναι γιατί κουραστήκαμε. Είμαστε πάντα Έλληνες και θα πεθάνουμε Έλληνες και Ελεύθεροι, απλά και ανώνυμα σαν τους πολλούς.

Θα φυλάμε πάντα ακόμα και τον τελευταίο κόκκο Ελληνικής άμμου… Είμαστε πάντα έτοιμοι. Φύγαμε όμως με την ελπίδα να προλάβουμε να ζήσουμε για λίγο απλά, καθημερινά, δίπλα στην οικογένειά μας. Είμαστε όμως «ταγμένοι» σε ένα σκοπό και μια ιδέα… Και αν κάποιοι μας θεωρούν τελειωμένους και ξοφλημένους, να ξέρουν ότι έχουμε καρδιά και ψυχή.

Ας μην έχουμε στα χέρια μας αεροπλάνα, υποβρύχια, φρεγάτες, κανόνια, πυραύλους και άρματα. Έχουμε μυαλό, ιδανικά, αρχές, αξίες, φιλότιμο, πέννα και ξέρουμε να πολεμάμε για τα πιστεύω μας… Ντρεπόμαστε για κάποιους γραβατοφορεμένους, κουστουμάτους πολιτικάντηδες, που φυγομάχησαν και οπισθοχώρησαν, όχι σε κάποια μάχη αλλά στο γραφειάκι τους με ανοιχτό το κλιματιστικό, πίσω από χαρτιά και σφραγίδες, περιτριγυρισμένοι από κόλακες και αυλικούς… Ας τους λυπηθεί ο Θεός…

Αλίμονο σε όσους δεν έχουν πιστεύω, ιδανικά και όραμα…
Ας ανάψουμε λοιπόν ένα κερί για όλους αυτούς, μα πάνω απ’ όλα για την Ελλάδα μας…!
πηγή
Read more »

21 υποψηφιότητες για το Συμβούλιο Διοίκησης του Π.Κ.-Προσφυγή στο ΣτΕ από μέλη ΔΕΠ

 
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία της κατάθεσης υποψηφιοτήτων για τις εκλογές στο Πανεπιστήμιο Κρήτης με σκοπό την ανάδειξη των καθηγητών – εσωτερικών μελών του πρώτου Συμβουλίου του Ιδρύματος.

Η προθεσμία ολοκληρώθηκε προχθές το μεσημέρι, με 21 διδάσκοντες του Πανεπιστημίου να είναι υποψήφιοι για τις εκλογές.

Η επίσημη ανακήρυξη των υποψηφιοτήτων από την Οργανωτική Επιτροπή θα γίνει την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου μετά την ορισθείσα συνεδρίαση κατά την οποία η Οργανωτική Επιτροπή θα προβεί στον κατά νόμο έλεγχο των υποψηφιοτήτων που έχουν υποβληθεί, ενώ οι εκλογές θα διεξαχθούν την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου από τις 9 το πρωί ως τις 5 το απόγευμα.

Υποψήφιοι, είναι οι: Αθανάσιος Φειδάς, Μιχάλης Κολουντζάκης, Μιχάλης Ταρουδάκης από το τμήμα Μαθηματικών, Θόδωρος Τομαράς και Νίκος Κυλάφης από το Φυσικό τμήμα, Μαρουδιώ Κεντούρη από το τμήμα Βιολογίας, Κυριακή Θερμού, Χρήστος Στουρνάρας, Αντώνης Μοσχοβάκης, Ελένη Σαββάκη, Γιώργος Χαλκιαδάκης, Χρήστος Λιονής από το τμήμα Ιατρικής, Φάνης Κιτσόπουλος από το τμήμα Χημείας, Μηνάς Βλάσης, Γιώργος Σταθάκης από το τμήμα Οικονομικών Σπουδών, Αθανάσιος Γκιούρας από το τμήμα Πολιτικής Επιστήμης, Σωκράτης Πετμεζάς από το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Αλέξης Καλοκαιρινός από το τμήμα Φιλολογίας, Παναγιώτης Αναστασιάδης, Ιωάννης Σπαντιδάκης από το Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Αναστάσιος Ματσόπουλος από το τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.

Στο μεταξύ η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, επέστρεψε στους πρυτάνεις ανυπόγραφους τους προϋπολογισμούς όλων των Πανεπιστημίων μέχρι να εκλεγούν τα νέα συμβούλια των Ιδρυμάτων.
Μέχρι και σήμερα δεν έχουν πραγματοποιηθεί εκλογές σε κανένα πανεπιστήμιο.


Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας

Θεωρώντας παράτυπο το διορισμό της Οργανωτικής Επιτροπής από την υπουργό παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, τα Δ.Σ. των Ενιαίων Φορέων Διδασκόντων της Σχολής Επιστημών Αγωγής, της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και της Φιλοσοφικής Σχολής, κατέθεσαν προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της υπουργού. Άλλωστε τα Δ.Σ. έχουν εκφράσει εξ αρχής την αντίθεση τους με το νέο νόμο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς σύμφωνα και με την άποψη συνταγματολόγων υπάρχουν σημεία του που κρίνονται ως αντισυνταγματικά.

Στην ανακοίνωση των Δ.Σ. αναφέρεται:

«Σύμφωνα με το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής των Ελλήνων, αλλά και τη γνώμη έγκριτων συνταγματολόγων, διατάξεις του ν. 4009/2011 κρίνονται ως αντισυνταγματικές. Επιπλέον, υπάρχει έντονος προβληματισμός και για τη συνταγματικότητα αποφάσεων της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου.


Για το λόγο αυτό το σύνολο των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο θα εξετάσει το θέμα στις 3 Φεβρουαρίου 2012.

Δεδομένου ότι με απόφασή της η Υπουργός Παιδείας συγκρότησε «Οργανωτική Επιτροπή» υποκαθιστώντας τα όργανα του Πανεπιστημίου Κρήτης, ο Ενιαίος Φορέας Διδασκόντων της Σχολής Επιστημών Αγωγής, ο Ενιαίος Φορέας Διδασκόντων της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών, ο Ενιαίος Φορέας Διδασκόντων της Φιλοσοφικής Σχολής και μεμονωμένα μέλη ΔΕΠ κατέθεσαν προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η προσφυγή συνίσταται σε αίτηση περί ακυρώσεως της υπ’ αριθμόν Φ.120.61/203/111940στ/Β2 απόφασης της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β’2368/25-10-2011) και φέρει ημερομηνία 22 Δεκεμβρίου 2011».

πηγή
Read more »